דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עקמת - סקוליוזיס (Scoliosis) 

מאת    [ 04/04/2012 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 3285 פעמים ]

עקמת הינה עיוות של מספר חוליות בעמוד השדרה. למה ניתן השם העברי הזה לסקוליוזיס, את זה כבר הבנתם - עמוד השדרה, בית החזה (והגב כולו בעצם) עקומים.

עמוד שדרה של אדם בריא מתאפיין בפיתולים קדמיים ואחוריים (די דומה לצורת האות S באנגלית). עמוד השדרה של אנשים הסובלים מעקמת מתאפיין בנוסף לכך גם בפיתולים צדדיים של עמוד השדרה, כלומר - עמוד השדרה נוטה גם לצד ימין או לצד שמאל.

העקמת מתגלה לרוב בגיל ילדות או בגיל ההתבגרות. הראשונים שבדרך כלל מבחינים בבעיה ראשונים הם דווקא אתם, ההורים. לעקמת תסמינים רבים המעוררים תשומת לב, ומובילים בדרך כלל לבדיקה רפואית אצל רופא מומחה: 1. תנוחה נטויה של הגוף לצד מסוים 2. כתפיים לא מאוזנות 3. מותניים לא מאוזנות 4. אצל נשים - גודל או מיקום לא שווה של החזה 5.בליטות חריגות של הצלעות או אחת השכמות 6.אגן ירכיים מוגבה ונוטה לצד אחד חלק מהסובלים מעקמת, ירגישו גם חולשה או כאבים בעת עמידה ממושכת. במקרים חריפים של עקמת, מבנה עמוד השדרה עלול לגרום להקטנת בית החזה, דבר שעלול להוביל ללחץ על הריאות ופגיעה בתפקוד שלהן, ואפילו של הלב.

הגורמים לעקמת אינם ידועים עד היום. למען האמת, מיטב הרופאים מגדירים היום כ-80%-90% ממקרי העקמת כמקרים אידיופטיים, כלומר- מקרים שהסיבה להם אינה ידועה. בניגוד לעיוותים ומומים אחרים, האוכלוסיה שנפגעת יותר מהעקמת היא דווקא נערות בגיל העשרה. עם כל הצער שבדבר, ניתן להגיד שגילוי המחלה בגיל צעיר כל כך מביא לנחמה מסוימת. זאת מכיוון שניתן עדיין לבצע שינויים מהותיים במבנה של עמוד השדרה והגו.

עקמת תאובחן על ידי אורטופד מוסמך בלבד, שלרוב ייעזר בבדיקות רנטגן או CT. לאחר גילוי העיוות, ניתן לפנות למספר דרכי פתרון, חלקן מומלצות וחלקן פחות. בואו נמנה אותן: 1.מחוך - המחוך הוא מן שלד פלסטי המוצמד לבטן, לגב ולמותניים, ומקבע את עמוד השדרה של המטופל. למרות יתרונותיו הרבים, השימוש היום-יומי במחוך גורם לאי נוחות, ומגביל את המטופל בתנועתו. 2.ניתוח - איך שלא מסתכלים על זה, הניתוח הינו המוצא הרצוי האחרון. ניתוחים הינם תהליכים מסובכים, שעלולים לעיתים לגרום לנזק בלתי הפיך. 3.פיזיותרפיה "מיושנת" - העוסקת בטיפול באמצעות מכשירים חשמליים ותרגילים שונים. הפיזיותרפיה מביאה לעיתים להפוגה מסוימת של הכאבים, אך לא מטפלת בשורש הבעיה. 4.פיזיותרפיה בשיטת "שרוט" – שיטה חדשנית ששמה לה למטרה לתקן את היציבה, להפחית את הכאבים, ללמד את המטופל כיצד לשמור על צורת היציבה, למנוע הידרדרות של המצב, למנוע את הצורך בניתוח, וכמובן כמובן – להחזיר לכם את החיים שלכם בחזרה.

אני מזמינה אתכם להגיב, להתעניין, לשאול שאלות ולהמשיך להתעדכן בדף ה-Facebook שלי, בו תוכלו גם ליצור עמי קשר במהירות. בברכת רפואה שלמה לכם וליקירכם, ליליאנה

ליליאנה ויזנפלד - פיזיותרפיסטית מומחית בשיטת שרוט. לעמוד הבית שלי לחצו כאן. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב